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Höf

Le Fructose En Perspective : Utilité Et Dangers

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Pour vous faire réfléchir.

full paper.

J'adore la conclusion.

Fructose in perspective

.Nutrition & Metabolism 2013, 10:45 doi:10.1186/1743-7075-10-45

Published: 1 July 2013

Abstract

Whether dietary fructose (as sucrose or high fructose corn syrup) has unique effects separate from its role as carbohydrate, or, in fact, whether it can be considered inherently harmful, even a toxin, has assumed prominence in nutrition. Much of the popular and scientific media have already decided against fructose and calls for regulation and taxation come from many quarters. There are conflicting data, however. Outcomes attributed to fructose --- obesity, high triglycerides and other features of metabolic syndrome --- are not found in every experimental test and may be more reliably caused by increased total carbohydrate. In this review, we try to put fructose in perspective by looking at the basic metabolic reactions. We conclude that fructose is best understood as part of carbohydrate metabolism. The pathways of fructose and glucose metabolism converge at the level of the triose-phosphates and, therefore, any downstream effects also occur with glucose. In addition, a substantial part of ingested fructose is turned to glucose. Regulation of fructose metabolism per se, is at the level of substrate control --- the lower Km of fructokinase compared to glucokinase will affect the population of triose-phosphates. Generally deleterious effects of administering fructose alone suggest that fructose metabolism is normally controlled in part by glucose. Because the mechanisms of fructose effects are largely those of a carbohydrate, one has to ask what the proper control should be for experiments that compare fructose to glucose. In fact, there is a large literature showing benefits in replacing total carbohydrate with other nutrients, usually fat, and such experiments sensibly constitute the proper control for comparisons of the two sugars. In terms of public health, a rush to judgement analogous to the fat-cholesterol-heart story, is likely to have unpredictable outcome and unintended consequences. Popular opinion cannot be ignored in this problem and comparing fructose to ethanol, for example, is without biochemical correlates. Also, nothing in the biochemistry suggests that sugar is a toxin. Dietary carbohydrate restriction remains the best strategy for obesity, diabetes and metabolic syndrome. The specific contribution of the removal of fructose or sucrose to this effect remains unknown.

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Whey Native AM Nutrition


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J'ai toujours trouver idiot de réduire le fruit au fructose et d'en diminuer la

consommation pour ça. Surtout pour le remplacer par des pâtes ou un

gainer...

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Et dans le papier ça va encore plus loin !

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J'ai toujours trouver idiot de réduire le fruit au fructose et d'en diminuer la

consommation pour ça. Surtout pour le remplacer par des pâtes ou un

gainer...

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Hfcs.

 

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Un petit article d'opinion en réponse à un autre papier.

Fructose in obesity and cognitive decline: is it the fructose or the excess energy?

www.nutritionj.com/content/pdf/1475-2891-13-27.pdf

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Sucrose, High-Fructose Corn Syrup, and Fructose, Their Metabolism and Potential Health Effects: What Do We Really Know?

Ca va plaire à Gym.

The purpose of this review is to summarize current knowledge about the metabolism, endocrine responses, and potential health effects of sucrose, HFCS, and fructose.

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Absolument aucun intérêt, désolé unsure.png

Author disclosures: J. M. Rippe, consulting fees from ConAgra Foods, PepsiCo International, Kraft Foods, the Corn Refiners Association, and Weight Watchers International.

Conagra foods

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Pepsico international

post-6063-0-83915600-1396773794_thumb.jp

Kraft foods

post-6063-0-99565200-1396773893_thumb.jp

The corn Refiners asso

Syndicat des industries du maïs

Weight Watchers

En partenariat avec Macdonald's blink.png , produits développés notamment par danone...

Donc je n'ai pas lu le texte, mais je parie sur le fait que le fructose n'a pas de lien formel et avérer avec le surpoids, le diabète, que le sucre de maïs n'est pas différent du sucre de table... Ai-je tort? ph34r.png

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C'était justement la blague. J'ai raté !

Taken together, these findings suggest that we must be very cautious when attributing adverse health consequences to the consumption of fructose, HFCS, or sucrose, particularly at normal population consumption levels.

Héhé...

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Appelle moi madame irma^^

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Par contre je ne connais pas la source du fructose.

Physical Activity Offsets the Negative ... [Med Sci Sports Exerc. 2014] - PubMed - NCBI

Twenty-two men and women (age: 21.2 ± 0.6 yrs; BMI = 22.5 ± 0.6 kg/m) consumed an additional 75 g of fructose for 14 days on two separate occasions: high physical activity (∼12,500 steps/day: FR+Active) and low PA (∼ 4,500 steps/day; FR+Inactive). A fructose-rich test meal was given prior to and at the end of each intervention. Blood was sampled at baseline and for 6 h after the meal for triglycerides (TG), very-low density lipoproteins (VLDL), total cholesterol (TC), glucose, insulin, tumor necrosis factor-α (TNF-α), interleukin 6 (IL-6) and c-reactive protein (CRP).

Low physical activity during a period of high fructose intake augments fructose-induced postprandial lipidemia and inflammation while high PA minimizes these fructose-induced metabolic disturbances. Even within a young healthy population, maintenance of high PA (>12500 steps/day) decreases susceptibility to cardiovascular risk factors associated with elevated fructose consumption.

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The subjects consumed a fructose-rich diet containing 74.9 grams/day of
fructose (two 20 oz Lemon Lime WPOP® drinks, Rochester, NY) along with their ad libitum
diet during both conditions. The ad libitum diet was chosen on the basis that sugar-sweetened
beverages are usually consumed in conjunction with an ad libitum diet (33). Previous research
has indicated that within 7 days, metabolic abnormalities can occur with a high fructose diet (1),

51dBhorEXZL._SY300_.jpg

J'ai le full pour les curieux.

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Très complet

Cambridge Journals Online - Nutrition Research Reviews - Fulltext - Misconceptions about fructose-containing sugars and their role in the obesity epidemic

Based on a thorough review of the literature, we demonstrate that fructose, as commonly consumed in mixed carbohydrate sources, does not exert specific metabolic effects that can account for an increase in body weight. Consequently, public health recommendations and policies aiming at reducing fructose consumption only, without additional diet and lifestyle targets, would be disputable and impractical. Although the available evidence indicates that the consumption of sugar-sweetened beverages is associated with body-weight gain, and it may be that fructose is among the main constituents of these beverages, energy overconsumption is much more important to consider in terms of the obesity epidemic.

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Vive le bon sens.

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+1.

Merci pour le lien.smile.png

Le miel quant à lui a de nombreuses vertus (antibactériennes, antioxydantes, etc.). Une bonne tartine de miel le matin, ou pour sucrer dans votre thé, n’est donc certainement pas à proscrire !

wub.png

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nZWKNku.jpg

Dunning ?

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Ah ben voilà, je savais bien que je savais rien et que du coup j'étais un expert B)

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Un peu de bon sens...

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L'autre jour après être passé au pizza hut, j'ai mangé une pomme, et depuis je me sens tout gras. Je savais que j'avais merdé quelque part : foutue pomme!!

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Je savais que c'était pas tout le chocolat !! C'est la foutu framboise que j'ai mangé y'a 2 ans :angry:

 

(Mine de rien y'en a c'est limite ça qu'il pense)

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Guest Saiyan Physique
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Il y a 16 heures, Höf a dit :

14330064_1270965226267727_28081362869434

 

Wellness clinic quand même... 

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Guest Mune
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WTF XD quelle connerie haha

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Je me permets de relancer ce sujet pour savoir si de nouveaux résultats intéressants sont sortis depuis.

On me dit que le fructose favoriserait le stockage adipeux, mais aucune précision donné quand je demande dans quel contexte où en quelle quantité.

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Bla bla bla si tu manges trop de fruits t'auras surtout la chiasse, mais en même temps ça t'évite peut-être de manger des burgers.

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Höf disait pourtant dans un topic sur le sujet "Fructose = cancer adipeux".

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La vidéo d'Achzod sur le sujet est pas mal, mais peut être pas suffisamment poussé en fonction de ce que tu sais déjà ou non

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il y a 47 minutes, Keboom a dit :

Höf disait pourtant dans un topic sur le sujet "Fructose = cancer adipeux".

Me connaissant, je devais être bien dans le sarcasme.

C'est bien de comprendre totalement hors contexte.

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Prend un poignée de riz cru, c'est autant calorique qu'un méchant bol de fruits...  J'ai aucune idée d'où ça sort le mythe que fruits (et même légumes lol) = mauvais/gain de fat/etc, mais avec un minimum de logique fruits et légumes c'est plein de vitamines, peu calorique, fibres, anti-oxydants (tsé ce qui aide à combattre les radicaux libres...), etc etc 

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Il y a 3 heures, Höf a dit :

Me connaissant, je devais être bien dans le sarcasme.

C'est bien de comprendre totalement hors contexte.


Yes, c'est le but de ma démarche justement :)

Donc aucun méfait connu lié à une grande consommation de fruits c'est ça ? 

Même pour un pote qui veut s'enfiler 2kg de kiwi, 2kg de banane et 1,5kg de pommes par semaine ?

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Des méfaits y'en a, mais personnellement (je sais, ce n'est pas DU TOUT scientifique), avant de me demander si je mange trop de fruits (en respectant un total calorique hein) je me demanderais les questions suivantes:

 

- Apport en protéines adéquat?

- Apport en lipides adéquat?

- Type de lipides adéquat?

- Apport en fibres adéquat?

- Sommeil adéquat?

- lifestyle général adéquat?

- etc etc etc  t'as compris le principe

 

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"Pour un pote".

 

Faut que tu relises l'entièreté du topic, tu auras le réponse à ta question crois moi.

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